søndag 17. oktober 2010

Mappe til strikketøy

For et par helger siden sydde jeg meg en mappe/pose/veske til å ha stikketøy i. Dette var et prøveprosjekt, siden jeg ikke hadde noe å se etter eller noen retningslinjer på hva som burde sys først og sist. Og når du har innerstoff, vatt, stoff til utsida, hanke og glidelås så krever det litt logikk ;) Men det gikk ganske så fint, sett bort fra at jeg måtte sprette opp siden der hanken skulle stå. For plutselig lå veska ferdig mens hanken lå ved siden av symaskina...
Slik ble den seende ut til slutt:
Ellers ble det litt som i sangen til Alf Prøysen egentlig..For tanken var at jeg skulle ha plass til lange strikkepinner, men det fikk jeg altså ikke.. Men "det vil hun sikkert ha da blir hun sikkert glad..."  og jeg ble fornøyd jeg! Nå kan jeg ha rundpinner eller hekletøy i denne veska, så kan jeg bare lage noen flere nå som prototypen er ferdig :)


Strikketøyet som stikker opp av veska skal bli en del av en julegave til ei lita ei, så det skal dere få se når det blir ferdig! Siden jeg er på nybegynnerstadiet når det gjelder strikking (og det er mest gøy å sy) kan det ta litt tid før det blir som planlagt, men det kommer nok!

3 kommentarer:

  1. :):)Dein va kjæmpeluggum :) Å ho lille bli nok vældig fårnøyd :)

    SvarSlett
  2. Så gøy at du har fått deg blogg Stine! E lover å følge nøye med fremigjennom;) Faktisk har e brukt symaskinen selv i dag, men e har litt å lære ser e...

    SvarSlett
  3. :)
    Jo,takk! Kanskje ikke helt meg, men jeg prøver;)
    Så gøy! Vi kan danne symaskinklubb! Tihi:)

    SvarSlett