mandag 9. mai 2011

Et lite livstegn...

Her flyr dagene og ukene mot sommerferie - heldigvis! Siden sist har det vært en lang og god påskeferie, og jeg gleder meg, om mulig, ennå mer til å flytte hjem igjen!



Vi har startet oppussingen av vårt koselige, fine, superdupre hus, og ser veldig frem til å komme i orden. Akkurat nå er det stor mangel på orden, med et hus proppet fullt av pappesker og poser 80 mil fra der vi selv befinner oss. Vi befinner oss altså i en venninnes leilighet på en luftmadrass-dobbelseng med en del bagasje i bagasjerommet på bilen vår! Men det er helt supert altså, det er koselig å bo i kollektiv etter at man er gift også. Jeg har jo tross alt ikke gjort det før, så nå får jeg opplevd det også!

Innimellom turene til huset og malerullen, har det blitt en god del hekling. Faktisk har nesten hele familien blitt bitt av heklebasillen, og pannebånd etter pannebånd har blitt produsert.


Dette er bare en liten brøkdel - turkise, mørk blå og rosa + flere stripete ble også laget. Flest av min mor, underlig nok. Men jeg og småsøstrene trøstet oss med at hun har vært i "gamet" mye lengre enn oss (selv om det gav en liten motivasjonsknekk at hun ble ferdig med et par stykker på en dag/kveld).


Lillesøster var i gang med sitt første! Litt startvansker med å hekle like stramt hele veien, pannebåndet hadde en tendens til å skrå innover... Et kjent problem?


Dette har lille lillesøster heklet selv. Hun var godt i gang med sitt andre også, i grønt. Perfekt tilmålt sitt eget hode selvsagt, for bomullsgarn er ikke så tøyelig. Hun heklet fastmasker, mens mamsen holdt seg til halvstaver.


Jeg er hodemodell til det lilla, tatt fra mamma sitt lager :)



Jeg heklet nemlig ikke pannebånd, men derimot grytekluter, huslig som jeg er ;) Og nei, jeg har ikke passert 70 år enda, men alle bruker vel grytekluter?! Jeg tror det blir tipp-topp med noen i lilla på mitt nye kjøkken. Fargen er ennå finere i virkeligheten.


Disse er også heklet med halvstaver og med krepsemasker rundt kanten. Høres veldig fancy ut, men er egentlig ganske enkelt. Likevel skal det visstnok gjøre susen for helhetsuttrykket, sier mamma ;)


Skal vise et annet hekleprodukt også, så snart jeg får kameraet til å virke!
SEE U!

3 kommentarer:

  1. Fytti, som jeg gleder meg til å drikke kaffe i d huset der:D

    SvarSlett
  2. Så fine pannebånd! Eg skjønne at du gleder deg til å flytte heim, men eg kjem til å sakne helgebesøka dine! :)

    SvarSlett
  3. Æ tar veldig gjerne imot besøk fra dåkk begge! :)

    SvarSlett